16/1/12

L'entrevista a Gemma Lienas

Aquí us deixem una entrevista que va publicar ahir diumenge el diari Ara, al suplement de AraKids. Es tracta d'una entrevista a Gemma Lienas, una escriptora que a la Biblioteca coneixem molt bé, perquè a part de comentar en diverses ocasions alguna de les seves obres, ens va fer una visita ara ja fa uns tres anys.

La peculiaritat de l'entrevista és que la fan els mateixos lectors enviant les preguntes via correu electrònic. Voleu saber què li van demanar a Gemma Lienas? Aquí ho teniu:

GEMMA LIENAS, ESCRIPTORA.
"Abans d'escriure cada novel·la ja sé com acabarà"

Gemma Lienas és escriptora i l'autora de la col·lecció de llibres de La Fada Menta, Emi i Max, La tribu de Camelot i Els diaris de la Carlota, entre molts d'altres!

Com se t'acuden les novel·les que escrius?
Necessito una idea, que em pot venir d'una notícia, d'un somni o d'un record. Per exemple, quan era professora de català vaig tenir un alumne que va patir un accident molt greu. Al cap d'uns anys em va venir la imatge al cap i vaig escriure Cul de sac, una de les meves primeres novel·les per a joves.

I els personatges?
Busco una foto del personatge per internet, la guardo i invento la seva personalitat. Per a mi són molt importants els sentiments i les emocions dels persontges perquè fan evolucionar moltes coses, també a la vida real.

Sempre saps com acabaran les teves novel·les?
Sí, des del principi. Abans d'escriure ja sé on vull arribar. 

Quim Gibert: En quin moment comences a escriure sobre feminisme?
Jo anava als insittituts a fer xerrades i els nens em preguntaven com continuaven els llibres. Se'm va acudir fer un llibre sobre feminise quan vivia a Estrasburg, i explicar-lo a través  del personatge de la Carlota. Així van anar sortint tots els altres diaris. No sabia que en faria tants amb el mateix personatge!

Recomanaries als nens que escrivissin un diari?
Sí, perquè t'ajuda a escriure millor i perquè pots recordar les coses que et passen perquè les tens escrites. A més, escriure un diari és una manera de reflexionar i conèixer la teva personalitat.

Com et vas decidir a fer les històries de l'Emi i en Max?
Perquè m'agrada molt la ciència i l'ecologia. M'interessen moltes coses diferents! Això em va portar a fer aquesta col·lecció, que ara s'està convertint en una sèrie de dibuixos animats. 

Marta Vicente: De La tribu de Camelot, la Carlota s'assembla a tu quan eres petita?
És molt curiosa, vol resoldre misteris i fer que el món sigui més just. La seva essència és la mateixa que la meva. Però jo vaig créixer en una societat molt diferent a la de la Carlota, durant l'època de la dictadura.

Què t'agradaria tenir del caràcter de la Carlota?
Ella controla més les emocions. Jo m'enfado, m'encenc fàcilment, encara que em passa molt de pressa. És una mancança meva. És un secret!

Extret de:  Ara, AraKids, pàg 05. (15 de gener de 2011)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada